Családi receptek és emlékek

sütőtökös - diós süti

2016. október 02. - Sülve főve együtt

Imádom az őszi fotókat, tökökről, puha, bolyhos pulcsikról, könyvekről na meg sütikről. Bár még nincs igazán hűvös, őszi idő, kedvem támadt megteremteni ezt a hangulatot. Az egyik fő őszi íz a sütőtök, így most kipróbáltam sütiben is.

Egy klasszikus sütőtök pürés sütit dobtam össze, de a sütőtököt nem megfőztem, hanem megsütöttem, hogy intenzívebb, édesebb legyen, a liszt nagy részét pedig dióval helyettesítettem. Nekem bejön!;)

sutotokos-dios-suti.JPG

Hozzávalók 4 személyre (a képen látható sütiből 2 adja ki ezt az adagot )

30 dkg sütőtök
2 db tojás
0,7 dl olaj (én napraforgó és dióolaj keverékét használtam)
10 dkg dió
8 dkg liszt
13 dkg cukor
1/2 cs. sütőpor
kb. 1 kk. fajéh, pár reszelés szerecsendió
1/4 citrom leve
1 csipet só

A sütőtököt meghámozom, felkockázom és sütőben megsütöm, hogy puha legyen, de még ne piruljon meg a széle. Összepürésítem és hagyom kihűlni.
A tojásokat az olajjal, cukorral és a fűszerekkel habosra keverem, hozzáadom a pürét és a citrom levét. A diót mozsárban apróra töröm, elkeverem a liszttel és a sütőporral. Elegyítem a lisztes keveréket a sütőtökös masszával, majd sütőpapírral bélelt kis gyümölcskenyér formában, vagy muffin kapszlikban 190 fokon kb. 20 perc alatt légkeveréses sütőben készre sütöm.

Hát ennyi. A lakás meg őszi illatokban tobzódik! ;)

_dsc7713_copy.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sulvefoveegyutt.blog.hu/api/trackback/id/tr338834364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása