Családi receptek és emlékek

Csokis banánkenyér karácsonyra

2015. december 17. - Sülve főve együtt

Csakis csokis banánkenyér jöhet szóba!:)

Ezt a receptet barátnőmnél, Orsinál kóstoltam először. Ahogy ő mondta, nem volt otthon diója, így csokidarabokkal pótolta. És milyen jól tette!:) Eddig ugyanis nem voltam odáig a banánkenyerekért, de ez bejött!

Nem mellesleg a karácsonyi asztalon is szuperül mutat!:)

_dsc8759_copy2.jpg

És akkor íme a recept, amit szokásomhoz híven picit módosítottam. Bocsi!:)

50 dkg érett banán (ez kb 2 nagyobb, vagy 4 kisebb banánt jelent)
13 dkg margarin
13 dkg cukor (én 8 dkg nyírfacukorral helyettesítettem, hogy ne guruljak a karácsonyi időszak alatt és után :))
2 db tojás
20 dkg finomliszt (én 8 dkg zablisztet kevertem a 10 dkg finomliszthez, és extraként 2 dkg kakaóport is adtam hozzá, így jött ki a 20 dkg)
1/2 cs. sütőpor
10 dkg étcsoki darabolva
2 tk fahéj
csipet só

 

A tojásokat kettéválasztom, a fehérjét habbá verem, a sárgáját fehéredésig keverem a cukorral és a margarinnal. Majd jöhet hozzá a többi alapanyag is.
A banánt pépesítem és a csokival együtt csak a végén adom hozzá, miután géppel jól összedolgoztam a tésztát, és a habot is belekevertem. Nagyon masszív, de a banán annyira fellazítja, hogy pont jó lesz.
180 fokos sütőben kb. 1 óráig sütöm. 

_dsc8757_copy2.jpg

Vidám sütögetést!
Hisz tudod, főzni jó, de sülve-főve együtt még jobb! 

 

Ez a recept már nem fért be a könyvünkbe, de 75 szuper családi recept és történet helyet kapott benne.

Limitált példányszámban elérhető. Az alábbi linken megrendelheted, a MONO art&design galériában megveheted, vagy gyere el vasárnap a WAMP-ra.


sulvefoveegyutt.hu

www.facebook.com/sulvefoveegyutt

A bejegyzés trackback címe:

https://sulvefoveegyutt.blog.hu/api/trackback/id/tr808179608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása