Családi receptek és emlékek

Fűszeres, édes kekszek

Egy alap, kismillió variáció

2016. november 28. - Sülve főve együtt

Karácsonyra nem csak mézeskalács süthető a keksz szerelmeseinek. Most mutatunk egy alapreceptet, amit bármilyen ízesítéssel, na meg persze formával fel lehet dobni, hiszen sütés közben megtartja a szaggatási formáját! Régóta kerestem olyan receptet, ahol sütés közben sem folyik szét a tészta.

Én friss reszelt gyömbért és kókuszt, illetve fahéjat és ét kakaót használtam a kétféle fűszeres kekszhez. Persze lehet klasszikus vaníliás, kardamomos, narancsos, csokidarabos... sőt, a lisztet ki lehet váltani darált mogyoróval vagy darált dióval is, de nekem ez épp elfogyott.

keksz.jpg

Hozzávalók 4 tepsinyi kekszhez

32 dkg liszt
2 db tojás
15 dkg hideg vaj/margarin
10 dkg porcukor
1 csipet só, 3 tk. narancshéj
kb. 2-3 ek. a kedvenc ízesítésből - ami nem fűszer. Pl.: kókuszreszelék/csokidarabok/1 ek. ét kakaópor (3 ek. ét kakaópor túl tömény lenne)
plusz fűszerek - friss vagy szárított gyömbér, fahéj, vanília, kardamom...

Én összekevertem az alapot, majd két részre szedtem. A felébe jött 1 ek. kakaó és 2 kk. fahéj, a másikba 3 dkg kókuszreszelék és 2 kk. friss gyömbér.

 

_dsc0749k.jpg

Minimum 1 órát pihen a hűtőben, majd jön a nyújtás 4-5 mm-re és a szaggatás. 

180 fokos sütőben készre sütöm, ami a kiszaggatott kekszek méretétől függ, de kb. 5-15 perc. A tetejére jöhet egy kis porcukor.

TIPP

A lisztet ki lehet váltani darált mogyoróval vagy darált dióval is.
2 kekszet össze is lehet ragasztani lekvárral, csokiszósszal vagy nutellával!;)

A bejegyzés trackback címe:

https://sulvefoveegyutt.blog.hu/api/trackback/id/tr5312003634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása