Családi receptek és emlékek

Paradicsom chutney

2018. augusztus 17. - Sülve főve együtt

Chutneyt szinte bármiből lehet készíteni, gyümölcsből, zöldségből, lehet édeskés, pikáns, extra csípős, de én most egy alappal kezdtem, ami nyáron nem más, mint a paradicsom. Már csak azért is, mert a kertben rengeteg terem.:) Bátran kísérletezzetek a fűszerezéssel! Mehet bele gyömbér, vagy bazsalikom, fahéj vagy vanília...

_dsc1951sfe.jpg

Hozzávalók /3 kis üveghez/

1 kg színes koktélparadicsom (a kertből;))
2 fej vöröshagyma
1 db alma (meghámozva, kicsumázva)
4 gerezd fokhagyma
1,5 db jalapeno paprika (szintén a kertből.:) kóstoljuk meg előtte, mennyire csíp és annyit tegyünk bele, amennyi passzol az ízlésünkhöz ;))
1 ek. méz
1 ek. balzsamecet
10 szem koriandermag
2 kk. só
1 kk. rózsabors
1 tk. római kömény
1/2 citrom leve

paradicsom-chutney-sfe.jpg
A paradicsomokat bevágom keresztben, leforrázom, majd lehúzom a héját. Na igen, ez lenne az optimális munkafolyamat kezdete, de én a kertből sárga és piros picuri koktélparadicsomokat szedtem, és ezzel nem akartam bajlódni vagy 200-szor, így a kész chutneyból szedegettem ki az összepöndörödött héjakat.:)

Ja, és egy nagyon fontos infó, hogy a paradicsomot ne tegyük hűtőbe, mert úgy igen csak sokat veszít az ízéből!

Szóval az alapanyagokat megpucolom, összevágom és az ecet nélkül egy lábosba teszem, majd jó 3/4 óráig főzöm, rotyogtatom, aztán jöhet az ecet és a citrom leve. Ha valami nem tökéletes, utóízesítem, összeturmixolom és kifőzött üvegekbe töltöm. A tetejükre pár csepp olajat töltök és lezárom, felfordítva hagyom kihűlni.

Húsok mellé, sült zöldségekhez vagy épp szendvicsre ketchup helyett pakolom.;)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sulvefoveegyutt.blog.hu/api/trackback/id/tr314184985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása