Családi receptek és emlékek

Cinnamon roll

a klasszikus amerikai fahéjas tekercs tejmentes változatban

2019. január 05. - Sülve főve együtt

Ez egy igazán ráérős, amolyan "slow food" desszert, ami az amerikaiak nagy kedvence reggeli és nasi terén is. Éppen ezért nem meglepő, hogy nagyon brutál, nem lehet belőle kettő-háromnál többet egyszerre befalni.

Ez életem első cinnamon rollja, eddig nem is ettem, nem is sütöttem, de nem kis nyomásra, végre ez is elérkezett!;) Viszont egyből egy kicsit egészségesebb változatát mutatom, a klasszikus receptben cseréltem pár alapanyagot, én növényi tejjel és kókuszvirág cukorral készítettem el.

cionnamon-roll-sfe.jpg

Hozzávalók /15 kisebb tekercshez/

tésztához
4 ek. margarin 

5 dkg kristálycukor (én kókuszvirág cukrot használtam)
2,5 dl langyos kókusztej
1 csomag élesztő
(granulátum)
35 dkg liszt
1 csipet só
1/2 csomag sütőpor

töltelékhez
7 dkg cukor (én kókuszvirág cukrot használtam)
5 ek. margarin
1,5-2 ek. fahéj

mázhoz
1-2 ek. laktózmentes mascarpone (igen, itt egy kicsit csalunk a tejjel)
1 ek. margarin
5-6 dkg porcukor (amennyit felvesz)
pár csepp vanília kivonat

A margarint megolvasztom, hozzákeverem a langyos tejet és cukrot, majd jöhet az élesztő. Fontos, hogy kb. 35-40 fokos legyen (tehát mint a testhőmérsékletünk), mert hidegben és túl melegben nem indul be az élesztő. 10 percet hagyom, hogy elkezdje a dolgát, majd jöhet a liszt nagyobb része, kb 5-10 dkg-ot félreteszek a kelesztés utánra. Összegyúrom és lefedve meleg helyen hagyom egy órát kelni.

Közben elkészítem a tölteléket. Ehhez az alapanyagokat összekeverem és kész is.

Az 1 óra letelte után a tészta durván a kétszeresére nőtt. A maradék liszttel, sóval és sütőporral finoman összegyúrom, majd lisztezett deszkán kb. fél centi vastag téglalap formára nyújtom. Jöhet rá a töltelék egyenletesen elkenve, majd a tekercselés. Én vékonyabb, de több csigát gyártottam, mivel a hosszabb oldalán tekertem, de ha a a rövidebbik oldalára tekerjük, akkor kevesebb, de ducibbak lesznek. A hurkát kb. 2-3 centis darabokra vágom, margarinnal kikent tepsire fektetem és lefedve megint kelni hagyom 30-40 percet. A vágást megkönnyíti egy darab fogselyem, így a vágási élek szépek maradnak. ;)

cinna1sfe.jpg

Az újabb kelesztési idő leteltével előmelegítem a sütőt 180 fokra és kb. 30-45 percig sütöm. Ez függ a mérettől, de fontos, hogy belül is jól átsüljenek.

cinna2sfe.jpg

Amíg sül, jöhet a máz. Szerintem máz nélkül is fonom (és nyilván a cukor sokkot is elkerülhetjük vele), de itthon azt mondták, hogy nem igazi a cinnamon roll, ha nincs nyakon öntve vastagon mázzal. Így hát ehhez is összekeverem a hozzávalókat és a kész, picit kihűlt fahéjas tekercsek tetejére öntöm.

cinna3sfe.jpg

A jó tekercs belül foszlós, kívül picit ropog és igazán édes.:)

Sütni-főzni jó, de sülve-főve együtt még jobb!

http://sulvefoveegyutt.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://sulvefoveegyutt.blog.hu/api/trackback/id/tr9814537904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mildi 2019.01.07. 18:15:11

most már csak az érdekelne, h mi a fenétől egészségesebb? mert a fancy cukortól meg a növényi löttytől tuti nem az...

Sülve főve együtt 2019.01.09. 11:05:31

@mildi: Köszönjük az észrevételedet. Nekem, mint laktózérzékenynek egészségesebb.:) Illetve a kókuszcukor glikémiás indexe is alacsonyabb, mint a hagyományos cukoré.
süti beállítások módosítása