Családi receptek és emlékek

Almakompót

2017. november 14. - Sülve főve együtt

Sok volt itthon az alma, kezdtek fonnyadni, gondoltam, készítek egy jó kis kompótot. Tartósítással nem akartam bajlódni, mert nem volt akkora mennyiség, és tudtam, gyorsan el fog fogyni. Igazam lett.:)

_dsc0227j.jpg

Hozzávalók 4 személyre

5 db alma, lehet fonnyadtabb is
ízlés szerint cukor (én kb. 5 csapott ek. nádcukrot használtam),
víz,
1 csapott tk. fahéj,
1 csipet őrölt szegfűszeg,
1 púpos tk. kukorica keményítő a sűrűbb állag érdekében (elhagyható)

 

A meghámozott, kimagozott almát nagyobb kockákra vágom, a lábosban ízesítem a cukorral és a fűszerekkel, és annyi vízben, amennyi ellepi, megfőzöm. Lehet puhábbra, lehet ressebbre, ki hogyan szereti. Amikor elkészült, leöntöm a levének a felét, és egy kis tálba szórom a keményítőt, és a maradék léből keveset a tálkába öntve simára keverem, és hozzáöntöm az almás szószhoz. Elkeverem, és néhány percre hagyom, hogy a keményítő fényes szósszá sűrítse a levet. Ezután lehűtöm, és lehet is falatozni.

Hogy milyen finomság készülhet még a kompót felhasználásával, azt hamarosan mutatjuk.;)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sulvefoveegyutt.blog.hu/api/trackback/id/tr6613273615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása